13 March 2013

Cat & Longing For Spring

Gisterenavond heb ik wel twee pagina’s in mijn nieuwe art journal gemaakt. De creativiteit vloeide rijkelijk. De eerste pagina was ik al eerder aan begonnen, maar heeft gisteren zijn finishing touch gekregen. De tweede kwam daar soepel achteraan.

Yesterday I made two pages in my new art journal. Creativity flowed richly. The first page I had started earlier, but got it’s finishing touch yesterday. The second came easy after that.

CAT De kat is een image transfer. Je kan veel voorbeeldvideo’s over deze techniek vinden op youtube. De basis zijn vier van de zes nieuwe kleuren van Dylusions. De semi transparante wit is echt heel leuk spul. De randen zijn met zwarte gesso en een mal van Dylusions gemaakt. Witte gesso rondom de kat. De letters zijn een font van dafont.com, die ik heb geprint op een correspondentiekaart. Ze glanzen een beetje omdat ik er glossy gel medium overheen gesmeerd heb.

The cat is an image transfer. You can find a lot of videos on this technique at youtube. The base are four of the six new colours by Dylusions. The semi opaque white is real cool stuf. The edges are with black gesso and a template by Dylusions. White gesso around the cat. The  letters are a font of dafont.com, which I printed on a piece of smooth cardstock. They shine a little because I added some glossy gel medium on top of it.

LongingForSpring Ook bij deze vrolijke pagina heb ik gebruik gemaakt van de nieuwe kleuren Dylusions. Dit keer calypso teal, dirty martini en de witte. Daarna heb ik gebruik gemaakt van een techniek die Julie Fei Fan Balzer heeft uitgelegd tijdens Creative Jumpstart 2013. Ik heb voor m’n stencils gebruik gemaakt van spray ink, distress ink met een dabber en acrylverf. Ik vond het resultaat verrassend. De vogels heb ik los uit de hand geknipt uit een boek wat ik nooit meer zou gaan lezen.

With this page I have also used the new colours by Dylusions. This time calypso teal, dirty martini and the white one. After that I used a technique taught by Julie Fei Fan Balzer at the Creative Jumpstart 2013. With my templates I used spray inks, distress ink with a dabber and acrylic paint. I found the result amazing. The birds I cut loosely by hand from a book I was never going to read anymore.

 

Bedankt voor het kijken en onthoud: jullie commentaar maakt me erg blij!
Thanks for looking and remember: your comments make me very happy!

7 comments:

Melanie said...

Dat zijn 2 hele mooie pagina's.
Liefs, Melanie

Margot said...

gaaf zeg! vooral de kattenpagina vind ik erg mooi!

Unknown said...

goh dat heb je prachtig gemaakt meis !!

lieve groet
Carla

Tamara said...

gaaf ben verliefd op je vogeltjes

CarlaKH said...

Love your pages....they are just fabulous- so talented you are!

Sharon Fritchman said...

So adorable! I love them both!!!!!

Gunvor said...

I love your art work!