22 April 2009

Teabag / Theezakje


gekleurd papier/colored paper
stempel: Maya Road
eyelet flower
lint/ribbon
strass steentjes
stuk kartonnen doos en touw


Dit was eigenlijk de uitdaging van vorige week bij Double Dutch Challenges. Helaas had ik geen tijd om aan de challenge zelf mee te doen, maar ik vond de opdracht zo leuk, dat ik hem wel wilde maken. Het theezakje is gevouwen (zie DDC of Cards Only 5 voor de beschrijving) en geplakt. Daarna gevuld met een lekker geurtje. In dit geval heb ik er een bestaand geurzakje in leeggegooid ;) Belangrijk is wel om dun papier te nemen voor het zakje, anders houdt het papier de geur tegen en is je doel gemist... Toen het zakje zelf klaar was, begon het feest van het versieren. De strik heb ik gemaakt op de "bunny ears" manier: alle twee de uiteinden als een lus dubbelvouwen en daarna een enkele knoop maken van die twee lussen.
This used to be last week's challenge at Double Dutch Challenges. Unfortunately I didn't have time to join the challenge itself, but I liked the idea of the teabag so much, I just had to make it. The bag is fold and adhered like a real teabag (have a look at DDC for the how-to). After that I filled it with a nice scent. In this case I just emptied an excisting scent bag ;) Important is to use thin paper, since thick paper will keep the scent inside and so you miss your goal... When the bag was finished, the party of decorating started. I made the bow at the "bunny ears" way: fold both ends double as a bow and then make a knot of those two folded ends.

No comments: