13 September 2015

Silhouette Woman

Silhouette_Woman

Een pagina geïnspireerd door Kate Crane en Dina Wakley. In het kader van leren loslaten, ben ik bij deze pagina begonnen met een paar kleuren verf met mijn vingers op het papier te smeren. Leuk! We zijn weer helemaal terug op de kleuterschool. Met de achterkant van mijn penseel heb ik wat markeringen aangebracht in de nog natte verf. Daarna heb ik wat gekrabbeld met een potlood, verf door een stencil aangebracht, gestempeld, met een spatel wat zwarte verf aangebracht. Voor dat moment was ik er even klaar mee. Later heb ik cirkels uit boekpapier geknipt en opgeplakt, daar verf door een stencil op aangebracht, met een oranje glaze de cirkels omlijnd. Ik heb een cluster gemaakt van wat papier elementen, waarbij gebruik gemaakt van de naaimachine. Het silhouet van de vrouw heb ik geverfd, daarna omlijnd met een fineliner en wat onzintekst (niet verklappen) op de zijkant van het silhouet gekrabbeld met een witte Signo broad pen.

A page inpired by Kate Crane and Dina Wakley. As part of letting go, I started this page by smearing a couple of coulours paint on the page with my fingers. Fun! We’re back to kindergarden. With back of my brush I made some marks in the wet paint. After that I scribbled a little with a pencil, added paint through a stencil, stamped, added black paint with a spatula. For that moment I was done. Later I cut circles out of book paper and stuck them to the page, on that I added paint through a stencil, with an orange glaze I marked the circles. I made a cluster of paper elements and used a sewing machine. I painted the silhouette of the women, went around her with a fineliner and added some nonsense text (don’t tell anyone) to the side of her with a Signo broad pen.

No comments: