21 December 2013

Happy Hippo

Eigenlijk heb ik dit canvas al een hele tijd geleden gemaakt en om eerlijk te zijn, dacht ik dat ik hem al lang aan jullie had laten zien. Niet dus. Het is een klein canvas van ongeveer 20x20 cm. Ik heb vooral met acrylverf gewerkt, een stencil voor wat textuur in de achtergrond. O ja! De verf op achtergrond heb ik met een (schone) tandenborstel aangebracht. Erg leuk om te doen. Het geeft net wat meer structuur en beweging. De modder was aanvankelijk echt een modder zooitje, want dat heb ik opgebouwd met tissues en gesso. Met een witte Posca stift heb k de tekst geschreven en de hartjes getekend.

Actually I’ve made this canvas quite a while ago and to be honest, I thought I already showed it to you. Didn’t do. It’s a very small canvas of approximately 8x8 inches. I’ve mainly worked with acrylic paints, a stencil to give the background some texture. O yes! The paint on the background, I’ve applied it with a (clean) toothbrush. So much fun to do. It gives just some more texture and movement. The mud was quite a muddy business at first, as I build it with tissue papers and gesso. With a white Posca marker I’ve written the text and doodled the hearts.

HappyHippo

No comments: