19 August 2008

Appaloosa

Een meisje van 10 vroeg me een paardje voor haar te tekenen, zodat ik 'ook iets te doen had'. Het moest een wit paardje worden met bruine vlekje. Nu is dit meisje niet zomaar een meisje. Voor dit meisje is er niets in de wereld dat meer waarde kan hebben dan een paard. Zij is dus kenner... en dat ben ik niet. Haar grote liefde moest dus wel met zorg op papier gezet worden en dat viel niet mee. Ik struikelde al direct over mijn grote onwetendheid... wat voor paard bedoelde ze nu toch? Weken surfde ik over internet. Tientallen plaatjes rolden uit mijn printer. Uiteindelijk toch maar eens verder gepolst. Volgens haar moeder moest het een Appaloosa zijn. Daar kon google wel iets mee. Nog meer plaatjes rolden uit de printer. Gevolgd door vele schetsen. Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor dit paardenhoofd. Ik hoop dat het haar bevalt.
A girl by the age of 10 asked me to draw her a horse, in case I had nothing to do ;) It was supposed to be a white horse with brown spots. Now this girl isn't just any girl. For this girl there is nothing in the whole world that could ever be more valueable than a horse. So she's the prof... and I'm not. Her biggest love just had to be put down on paper with the most possible care and security and that was quite a hard thing to do. Immediately I stumbled over my big lack of knowledge ... what kind of horse was this girl talking about? Weeks on end I surfed the internet. Tens of images came out of my printer. Eventually I sorta asked again. As to her mum said it had to be an Appaloosa. This was something at least google knew what to do with. Even more images came out of my printer. Followed by many many sketsches. Eventually I chose this horsehead. I hope she likes it.



Kleine up-date: Het meisje heeft hem nog niet gezien, maar haar moeder was er helemaal weg van!
Small up-date: The girl hasn't seen it yet, but her mum fell totally in love with it!

laatste update: het meisje was er helemaal weg van. Ik kreeg een super enthousiast sms'je en het kostte me weinig moeite haar blijdschap te voelen...
last update: the girl was so very happy with it. I got a super enthousiastic sms and it wasn't hard for me to imagine how happy she must have looked like...

No comments: